Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.04.2008 19:15 - ПОП НЕМОЙ ДА ВИКАТЕ
Автор: cecobob Категория: Други   
Прочетен: 8131 Коментари: 21 Гласове:
1

Последна промяна: 19.04.2008 17:10


                Отиде си най-добрия ми приятел. Господ го прибра по Благовец, щото благ и добър човек беше. Явно много е трябвал на Господ за нещо, щом го прибра без време – на 47 години. Явно само Стефчо може да му помогне, щото прави нещата, както трябва. Пък и Стефчо затова е тръгнал, да не оплеска някой мърляч нещата. Кажеше ли Стефчо „Няма проблеми”, значи всичко ще стане, като по книга. Не можеше ли нещо, ще каже „ Я да не се занимаваме с глупости”.                 Такъв си беше моя приятел. Висок, здрав, прав – сериозен българин. Никога не бързаше пред думите, никога не обиждаше, никога не лъжеше. Затова ми беше приятел, затова и Господ се огледа в него. Нямаше нещо грозно, което да не го възмути, и нищо красиво, пред което да не спре и да не му се полюбува. Ще спре и ще каже - Гледай бе Митов, гледай как го е изваял човека. Браво ! Очите му се пълнят с одобрение и радост. Чак не му се тръгва. Чуе ли пък свестна приказка, ухили се и казва – Слушай, слушай ! Чуй , как без да увърта, с малко приказки , а пък право в целта. А ? Недай си боже да види някой как мърля някоя работа, готов е да го махне и той да вземе да я свърши.                 Такъв човек явно е трябвало на Господ, та го прибра при себе си. Може пък на мен да е завидял за такъв приятел? Може пък азда съм бил недостоен ? Взе си го.                 Сега стоя пред гроба със сълзи на очи. Събрали сме се най-близките. Най-отпред се е изтъпанчил един поп с мазно расо. Нямам думи. Започна да „ пее „ , а на мен сърцето ми се обърна. Толкова пък хич да не може, пък и желание няма!? През цялото време се чешаше където му падне. Крастав ли беше, какво ли !? Страшно ме издразни тоя поп. Малко ми трябваше. Само на поп не съм правил скандал. Калпава работа! Келеш! Гледа да претупа нещата, щото е взел вече парите. Погледа му се рее из гробищата, търсейки ново погребение. Дребна душица под божието расо. Уж облечен като поп, пък като поп не пее. Уж споменава Бога, пък думите му на половина. Търговец не личеше, пък като търговец се пазари. Уж божи човек, пък канона иска да наруши.                 Гледах го, ядосвах се, ама се побоях от Бог. Мен само от Бог ме е страх.                 Със сълзи на очи си спомних оная мъжка песен, която всички запяват след някоя и друга ока вино „ АКО УМРА ИЛ ЗАГИНА, ПОП НЕМОЙ ДА ВИКАТЕ”



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. krotalka - В днешно време само в Бог вярваме,
15.04.2008 19:26
той ни е надеждата и утехата.
Лека му пръст на твоят приятел!
цитирай
2. miralyub - И аз имам наблюдения, че поповете ...
15.04.2008 19:28
И аз имам наблюдения, че поповете хич не са стока...
Изуми ме веднъж следното-оказа се, че на духовниците блаженето по време на пост им е позволено!!!, когато се връщат от път. Идеално условие, което винаги могат да използват...
А за твоя приятел - съболезнования...
цитирай
3. krotalka - Нашият поп
15.04.2008 19:54
го изгонихме от църквата заради коцкарство. Прав е бил оня дето е измислил песента.
цитирай
4. анонимен - Бог да прости !
15.04.2008 20:44
Аз пък наскоро останах изумена в най-добрия смисъл от един помен.Хора всякакви, не се 'сърди' заради един или друг на всички...
цитирай
5. cecobob - БЛАГОДАРЯ ЗА СЪБОЛЕЗНОВАНИЯТА
15.04.2008 21:47
Аз не се сърдя . Хора всякакви. И при поповете, като при всички. Обърка се тая държава и много време ще трябва за да се подреди. Стефчо имаше един лав, който много обичам и непрекъснато си го повтарям - Както си го направиш, така ще си го ползваш. Бог да го прости !
цитирай
6. kliment - Бог да прости човека и на мен да пр...
16.04.2008 01:55
Бог да прости човека и на мен да прости, че се смях със сълзи от сладкодумното Ви описание за краставия поп.

цитирай
7. анонимен - Лека му пръст!
17.04.2008 22:30
Да спи спокойно! Не обичам попове!!!
цитирай
8. cecobob - Аз нямам нишо против тях,
17.04.2008 22:57
но попа трябва да е изряден, да пее от сърце , да говори с благост и уважение и към бога и към човека. Мисля,че на фона на всичко в държавата ни, това с поповете май е най-малкия проблем. Тя самата църква не знае една ли е, или са две.
цитирай
9. eien - И въобще цялата нашенска "церемония" е по-скоро
20.04.2008 07:49
трагико-комична, особено опяванията на мъртъвци по селата...тръпки да те побият. Колкото до поповете- всякакви! Да не унифицираме!
Ама като са духовници-духовни да са!
цитирай
10. runner81 - ...напиийте се с руйно вино...
23.05.2008 22:55
скършайте ги чашите...
на погребението на брата на баба ми, (тя има няколко ама аз само този помня), жена му (не знам на мен каква точно ми се пада) каза така:
- Той се оттърва, да му мислят тез дето остават да теглят.
Тъй че Митов, сипи едно червено вино и за Стефчо и си прецени дали бабето е било право.
цитирай
11. cecobob - ВЯРНО Е ТОВА
24.05.2008 07:27
Баба ти е права.
цитирай
12. slavuncho - Погребвах майка ми.
31.05.2008 08:31
В черквата попа пя, каквото пя и се мота около ковчега. Дойде време да му платя. Поканих го да излезем пред храма - да не е вътре. "Ааа, давай, давай! 50 лева!" - отговори той, като явно бързаше. Дадхо му ги. Пред олтара. Отгоре гледаха и Бог, и Света Богородица и още сумата ти светии с благи очи. Не се случи нищо. Не падна гръм върху попа, даже цицинка не му се появи.
За това не се плаша и от бог. Страшно е човек да остане сам.
цитирай
13. lyudmilstefanov - Освен утехата в Господ,
02.07.2008 15:58
за себе си знам и утехата от поезията. Записвам ти това стихотворение от Борис Христов...
Замислих се - дано има кой да каже някога и за нас такива хубави думи, с каквито ти говориш за своя приятел, защото май само думите надживяват времето...

ЕСЕНЕН ДЪЖД

Тъй тихо боледува камъкът на хълма
и в прашката на вятъра дървото лудо,
и стръкчето на своето краченце тъмно...
Тъй тихо боледуват още толкова неща, та чувам -

по улиците криви как влече нозете
процесия нестройна от старици бели.
И черквата варосана на хоризонта свети
като захвърлена в тревата челюст.

Човекът сигурно не е оставил нищо,
щом неговата смърт тръби не възвестяват,
щом не припада бедната съпруга с писък,
щом дъжд вали и близките ругаят.

Той цял живот е писал името си кратко,
за да се вижда, да личи добре. Но ето
листът изведнъж полита от стената,
завърта се за миг и тръгва към небето -

възлиза над дома, почервенял от свещи,
минава на дърветата през скъсаната цедка
и бавно се изкачва името човешко
по тъничката стълба на дъждеца.

цитирай
14. cecobob - благодаря ти
03.07.2008 07:54
човек винаги оставя нещо, но дано да е добро.
цитирай
15. ninaantonova - Моите съболезнования
09.07.2008 09:00
Във всяко стадо си има мърша! Виждала съм такива попове, дребни душици. Мислят си, че като са близо до Бог, по лесно ще им бъде простено. А дали?
:)
цитирай
16. cecobob - opredeleno
09.07.2008 12:57
ne
цитирай
17. val - Еххх, как само се хули Христовото свято име ....
16.07.2008 20:02
Моите съболезнования за твоя приятел! Определено Бог не ти е завидял, но мисля за добро си го е прибрал. Един ден ще разберем! Вярно само вярата в Господа ни остава.

Аз честно казано в многото си търсене и ходене до православната църква така и много не успях да открия, а и внимание не ми се обърна, та слава на Господа, че и други клонове на християнството има, та да не загина завлечена от някой религиозен култ. Но пък знаеш ли, преди малко повече от година Бог ме заведе в един православен храм, където "попа" беше наистина Божи човек и Божието присъствие беше там. Беше наистина невероятно как Бог ме смири и ми показа, че и сред онези, които са се поразвратили все още има и посветени на Бога водачи (разбирай "попове" :))

И тъй, съжалявам за приятелят ти. Тъжно е, когато губим близки хора, но ни остава надеждата в Бога, че един ден ще ги видим в рая и за вечноста заедно с тях ще бъдем в Божието присъствие.

А за ninaantonova - ако ми позволиш и на мен коментар - ами те само си мислят, че са близо до Бога, дори напротив - Библията пише, че по-тежко ще бъдат съдени, защото не са показали правия път, а са били слепци, които са водили хората в смърт и на желаещите да влязат в Божието царство са пречели. Тъй че те са по-скоро за съжаление и окайване!
цитирай
18. cecobob - Еххх,как те съжалявам.
16.07.2008 21:08
На 26 години си, а си с промит мозък. Виждам, че си имаш семейство, мисли за него. Носи господ в себе си, но по скромно - другото е болест. Християнството носи в душата си и не го бъркай с българската църква.
цитирай
19. katan - Бог да го прости Стефчо !Приеми с...
18.07.2008 11:53
Бог да го прости Стефчо !Приеми съболезнованията ми ! Такъв приятел трудно се намира , а още по-трудно се заменя !
"И Бог създаде човека по свой образ и подобие ..."
Съвсем сигурно е , че Стефчо е бил това подобие !
А и Бог го извикал при себе си на Благовещение !
На този ден Бог вика само праведните и любимците си !
А за попа ...
цитирай
20. cecobob - благодаря
18.07.2008 12:08
а за попа....
цитирай
21. cecobob - И аз имам наблюдения, че поповете ...
26.11.2015 10:42
miralyub написа:
И аз имам наблюдения, че поповете хич не са стока...
Изуми ме веднъж следното-оказа се, че на духовниците блаженето по време на пост им е позволено!!!, когато се връщат от път. Идеално условие, което винаги могат да използват...
А за твоя приятел - съболезнования...

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: cecobob
Категория: Забавление
Прочетен: 398028
Постинги: 112
Коментари: 1105
Гласове: 4135
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930