Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.11.2015 15:28 - ЧАСОВНИКАРЯТ 7
Автор: cecobob Категория: Забавление   
Прочетен: 3009 Коментари: 13 Гласове:
12


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Часовникът извъня брутално. Китайска работа. Тиков отвори едното си око и погледна стрелките. Малката долу, голямата горе. Време е. Облече се и тръгна. Не ползва асансьора за да се разкърши. И колата няма да ползва. Днес и трамвая няма да ползва. Реши да се разходи, както когато беше ученик. Тръгна по тротоара с бавна туристическа походка. Спря на кръстовището за да премине един забързан автомобил и го лъхна страшно гадна смрад. – Лелеее! Май съм настъпил лайно! Помисли си Тиков. Вдигна един по един краката си и изследва подметките на обувките си. –Не! Не съм аз! Успокои се Тиков, а смрадта става още по-силна. – Ууууууу, ад!- Я да мина на отсрещния тротоар. Тиков  тръгна да пресича на зор без да се огледа. Веднага спирачки и рев:

-Селяниииин! Заради таквия, като тебе ни плюват бе! Констатира водача на МПС-то. Показа среден пръст,  разклати го и с мръсна газ продължи по пътя си.

-Я си ходи на село бе! Канализацията не издържа вече заради вас! Крещи Тиков и сочи канала  под краката си. Колата се отдалечаваше със свирещи гуми, а Тиков замени туристическия ход с подтичкване на зиг, заг с надежда да избяга от вонята. Както и да бягаше, смрадта го изпрати до службата.

-Уффффф! Отдъхна си, веднага щом влезе в офиса. -Столицата мирише на кенеф!- Ще повърна! Мрънка на глас Тиков.

-Какво мърмориш бе Тиков? Все си недоволен! От вратата на кабинета си, го пита шефа с кафе в ръка.

-Добро утро шефе! Поздрави Тиков, както винаги от двадесет години насам, но този път с погнусата донесена от улицата.

-Не е добро Тиков! Не е добро! Отговори за пръв път от двадесет години насам шефа му, което бе страшно подозрително и необичайно.

-Защо бе шефе, какво става!? Пита Тиков и замига на парцали.

-Ами стените имат уши, Тиков! -Нали ти разправях. -Ама ти си знаеш твоята. -Тоя бил такъв, ония бил онакъв. -Отиде ни фирмата.- Ти си лесен, ще отидеш на борсата за безработни, а мен питаш ли ме?- Направо ми се плаче. Подпря с ръце главата си шефа.

-Що бе шефе, да не те арестуват? Пита най-искрено и загрижено Тиков и хваща нежно рамото на шефа си.

-По-лошо колега! По-лошо!-Разделят ме за две години от семейството ми. -Пращат ме в Брюксел в командировка. Изплака шефа.

-Ехааа! -Шефе знаеш ли там, каква голяма заплата ще взимаш бе? Възкликва Тиков.

-Ех, Тиков, Тиков! -Парите не са всичко на този свят.- По-важно е да имаш приятели.- Ще го разбереш, като отидеш на борсата за безработни.- Ще се срещнеш с толкова много хора с твоя проблем.- Ще си станете близки и години наред ще обменяте мисли на опашката за работа.- Завиждам ти Тиков, завиждам ти.

-Шефе, ако нещо мога да помогна, казвай! -Готов съм да зарежа приятелите си заради теб и да дойда в Брюксел, да съм ти дружина.  С надежда  продума Тиков.

-Никой вече не може да ми помогне Тиков! -Никой!- Исках да ти дам обезщетение, но като дадох рушвет за да не те арестуват и като си удържах заемите, остана да ми дължиш десет лева и петдесет стотинки. Ама не се притеснявай. -Не си ги искам. -Знам, че нямаш, а пък аз съм свикнал да губя.

-Благодаря шефе!- Винаги си бил човек! Тиков прегърна шефа си.

Както винаги в седемнадесет часа Тиков си тръгна пеша. Миризмата от канализацията сега не му пречеше, помисли си, че идва от него. Поне така се чувстваше. Добре, че шефа му е пич и му опрости заема. Реши да се поразходи, но защо му трябваше.

-Тик! Тик! Някой го викаше по прякор. Обърна се и видя красива жена на неговата възраст. – Тик, не ме ли позна? Верчето бе!

-Ооооо, Верче! Здравей! Не те познах. Извини се Тиков.

-Много се радвам, че те видях. Хайде на по кафе, да си поговорим. Весело изчурулика Верчето и хвана Тико под ръка .

-Абе виж сега! Аз иначе нямам заеми, но сега ме хвана точно преди аванса. Та , ако искаш да ..! – Не се тревожи, аз те каня аз черпя. Помогна му Вера и го повлече към кафенето отсреща.

-Какво ще желаете? Попита вежливо усмихнатата сервитьорка.

-Две кафета и две кока коли. Поръча Вера и се наведе към Тико. – Казвай сега, как си, какво правиш и защо ми се виждаш, като препикано мушкато?

-Абе, какво да ти кажа? Съкратиха ме и сега ще трябва да отида на борсата за безработни. Каза Тиков с възможно най-унила физиономия.

-Глупости! И там какво? Аз седях там една година и нищо. Ти какво можеш да работиш? Попита Вера и го погледан в очите.

-Ами ремонтирам часовници. Измънка Тиков и посочи своя часовник.

-Глупости Тик! Само ти и Бароков имате часовници. Всички си гледаме часовноците на телефоните, даже и времето виждаме там. Абе моля ти се, глупости ми говориш. Вземи се в ръце и си намери мъжка работа.

-Ами, каква? Аз друго не мога! Зачуди се Тиков.

-Не знам! Оправяй се! Не е нормално здрав и прав мъж да върви, като бабичка и да не може да почерпи дама с по едно кафе. – Хайде чао, че бързам. Аз бачкам на две места, защото и моят е специалист, като теб и от една година е без работа.

-Верче, ти още ли си в института? Пита Тико от немай къде.

-Не! Карам трамвай, а през почивката - маршрутка. Без притеснение заяви Верчето и остави шест лева на масата. – Чао, че наистина бързам.

-Чао! Каза Тиков и стана. – Аз пък за къде бързам, я да изчакам рестото. Седна и зачака сервитьорката.

-Благодаря! Каза сервитьорката и остави двадесет стотинки на масата.

-И аз благодаря! Каза Тиков и взе с доволна усмивка двадесетте стотинки.

 




Гласувай:
12



1. martito - Все по-мъчно ми става за Тиков. . . .
29.11.2015 17:57
Все по-мъчно ми става за Тиков....
цитирай
2. cecobob - Все по-мъчно ми става за Тиков. . . . ...
29.11.2015 18:21
martito написа:
Все по-мъчно ми става за Тиков....

Не бързай да го жалиш.
цитирай
3. nalia - Разгеле!
29.11.2015 18:45
Настъпиш ли аку във Франция, се смята за късмет - и Тиков ще го настъпи - с рядката си и актуална професия - оттук чувам да цъка и тиктака адския механизъм, Цецо :-)
Ще взема да алармирам службите преди второто си уиски
nalia
цитирай
4. injir - Става интересно. :)
29.11.2015 21:01
Става интересно. :)
цитирай
5. bliz - Навързват се няколко нещица, но как ...
29.11.2015 22:00
Навързват се няколко нещица, но как ще се развият...

И така, всички специалисти са безработни или в скоро време ще станат...

Часовникарството е финна работа, но нещата се променят , потребностите на пазара на услуги се променят.

Тиков ще бъде употребен от тъмните сили , все пак уменията му са специфични...
А ако съдбата му даде неочакван шанс, че "да натрие носа" на началника...
Все пак е хубаво да се види , как без "чудеса" някой се справя, а не се свлича до кофите за боклук...
Надявам се на една поучителна, мъдра, нестандартна история, в която всеки да види свое скъпоценно камъче и да го грабне - за радост и удволетворение на автора :)
цитирай
6. cecobob - Настъпиш ли аку във Франция, се с...
29.11.2015 22:45
nalia написа:
Настъпиш ли аку във Франция, се смята за късмет - и Тиков ще го настъпи - с рядката си и актуална професия - оттук чувам да цъка и тиктака адския механизъм, Цецо :-)
Ще взема да алармирам службите преди второто си уиски
nalia

Толкова си близо до истината. Браво!
цитирай
7. cecobob - Навързват се няколко нещица, но как ...
29.11.2015 22:47
bliz написа:
Навързват се няколко нещица, но как ще се развият...

И така, всички специалисти са безработни или в скоро време ще станат...

Часовникарството е финна работа, но нещата се променят , потребностите на пазара на услуги се променят.

Тиков ще бъде употребен от тъмните сили , все пак уменията му са специфични...
А ако съдбата му даде неочакван шанс, че "да натрие носа" на началника...
Все пак е хубаво да се види , как без "чудеса" някой се справя, а не се свлича до кофите за боклук...
Надявам се на една поучителна, мъдра, нестандартна история, в която всеки да види свое скъпоценно камъче и да го грабне - за радост и удволетворение на автора :)

Ще ти кажа: Топло, топло
цитирай
8. cecobob - Става интересно. :) Наистина ...
29.11.2015 22:47
injir написа:
Става интересно. :)

Наистина ще стане. Търпение.
цитирай
9. cecobob - Настъпиш ли аку във Франция, се с...
29.11.2015 22:48
nalia написа:
Настъпиш ли аку във Франция, се смята за късмет - и Тиков ще го настъпи - с рядката си и актуална професия - оттук чувам да цъка и тиктака адския механизъм, Цецо :-)
Ще взема да алармирам службите преди второто си уиски
nalia

Не е настъпил аку, но това не значи, че..........................
цитирай
10. nalia - :-)))))))))))))))
30.11.2015 07:54
Може би Верчето? И тя ме съмнява - кой пие кафе и кола без коняк? Особено тези дето карат трамваи - нали виждам новините?!
nalia
цитирай
11. cecobob - Може би Верчето? И тя ме съмнява - кой ...
30.11.2015 08:33
nalia написа:
Може би Верчето? И тя ме съмнява - кой пие кафе и кола без коняк? Особено тези дето карат трамваи - нали виждам новините?!
nalia

Верчето е еманципирана жена, тя, ако трябва и в казармата ще служи. Не е тесен специалист, като.................мъже.
цитирай
12. nalia - :-)))))))))))
30.11.2015 14:36
Заливаш ме от смях, Цецо, все едно съм на морето - особено като гледам фона на портрета ти! Многоточията ти стават много като маркировка на трал за калканки :-)
nalia
цитирай
13. cecobob - Обичам морето
30.11.2015 17:48
цаца с бира и сафрид с бира и чернокоп с бира и миди с джин-тоник.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: cecobob
Категория: Забавление
Прочетен: 395378
Постинги: 112
Коментари: 1105
Гласове: 4135
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031