Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.11.2015 11:11 - ЧАСОВНИКАРЯТ 5
Автор: cecobob Категория: Забавление   
Прочетен: 2729 Коментари: 14 Гласове:
8

Последна промяна: 26.11.2015 11:16

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
                  Часовникът извъня брутално. Китайска работа. Тиков отвори едното си око и погледна стрелките. Малката долу, голямата горе. Време е. Облече се и тръгна. Не ползва асансьора за да се разкърши. И колата няма да ползва за да се слее с хората. Животът е такъв, какъвто си го направиш.  Лъснат, бръснат и леко парфюмиран застана на трамвайната спирка. Там на полуздравата пейка вижда полулегнал, полужив клошар. До него е магазина за риба, а в мътния аквариум се вижда шаран, който вече плува прав. Тиков е сигурен, че с отварянето на магазина, цената му ще бъде намалена. На спирката има и двама ученика с гурели, като зарчета за табла. Толкова им се спи, че не знаят на кой свят са. Няма изгледи, да дойде трамвай. Тиков реши да използва закона на Мърфи и запали цигара. Точно на третото дръпване, мотрисата се появява.  Законът е безупречен.  Вратите на трамвая се отвориха с такъв трясък, че отвориха очите на учениците, клошара се оказа жив, а Тиков се стресна. Това не помогна само на шарана да задържи цената си.

 Трамваят беше пълен. Оранжев отвън и оранжев отвътре. Оранжеви хора със сиви, сини и черни лица. Вътре смърди на пот, чесън и на миналогодишно кисело зеле. Тиков спря да диша. Тези с оранжевите елеци си хапват банички и хвърлят хартиите по пода за да си създават работа. После се скъсват от кикот. Тиков се зачуди дали не се смеят на цялата ни система. Тая глупава система дето ще им дава пари за това, че днес и утре ще разходят метлите по софийските улици, без да изчистят нито метър. На тая система, която им позволи да се превърнат в пиявици и да смучат кръвта на народа. Какво ли ще стане след десет,петнадесет години? Тия оранжевите ще се върнат цял ледников период назад. Една прекрасна земя - рай, ще бъде превърната в кофа за боклук.

                 Тиков така се се разпалил, че ще изпусне спирката. Вратата се отваря с трясък и той изскача, като пинг-понг от сервис. Започва да диша с пълни гърди въздух пропит с бензинови пари и изгорели газове. Обаче е щастлив, защото това е ароматът на цивилизацията.

-Добро утро шефе! Поздрави Тиков шефа си, както всякла сутрин от двадесет години насам.

-Доро утро Тиков,как си днес? Поздрави и попита шефа, както винаги го е правил.

-Шефе, снощи разбрах, че покрай тези мачове ще си изпуснем живота. Докато ние лапаме мухи по стадионите, тия в правителството лапат парите от Европа и се сменят на четири години на ротационен принцип. Червени, сини и всякакви – без значение.

-Тиков, внимавай! И стените имат уши. Демокрацията не е за всички. После се чудите, защо борсата за безработни е пълна. Погледна го шефа му строго.

-Извинявай шефе! Изнервен съм! Пратете поздрави на чичо ви от мен. Много го уважавам аз него! Усети се Тиков, но късно.

-Непременно! Само да се върне от Брюксел. Усмихнат отговаря шефът и се вглежда в календара на стената.

Както винаги в седемнадесет часа Тиков си тръгна. Днес няма да ползва трамвая, защото иска чист въздух. Докато крачи към дома си, си мисли, как малко по малко му отнемат всичко. Няма асансьор, няма кола, няма трамвай и парно няма. Добре, че шефът му е пич и пак му даде заем.

           Тиков се прибра, като партизанин за да не се срещне с домоуправителя или с някой инкасатор. Седна, сипа си една ракия и си наряза домат за мезе. Точно да си пийне и телефона му извъня.

-Ало! Здравей мамо! Ами как съм!?  Пия си ракията и се ядосвам. Е как за какво? Това живот ли е? Не разбирам, как държавата допуска разни пръдльовци да си строят къщи за по триста хиляди. Как може силиконови смръдли да се возят в автомобили за по сто хиляди. В същото време държавата не може да купи нови трамваи , автобуси и влакове !?

     -  Не разбирам, как в условията на валутен борд министрите си строят палати  с басейни в България и във чужбина, а  пари за детски градини няма ?! 

      - Не разбирам на кого служи полицията ? На народа ли или на мръсниците, крадците, наркопласьорите, сводниците, измамниците и министрите ?! На кого ?

       - Не разбирам правосъдие има ли в държавата? Има ли осъден крадлив политик? Има ли?

      - Не разбирам кой е начело на държавата. Президента ли? Министър председателят ли? Дюран ли? Кой в края на ктраищата ?

     -  Не знам, какво трябва още да му се случи на моя народ за да се събуди !? Не знам ?

      - Нищо не разбирам. Нищо не знам .

     -  Не знам даже, каква ракия пия.  Дали ще ме опие ? Дали ще ме ослепи или направо ще ме убие ? Не знам !?

     - Пия ракия от румънски спирт, ям домати от Турция, краставици от Гърция, зеле от Македония, замразено от преди 45 години американско месо. Дрехите са ми китайски. Плащам си тока на чехите, водата на англичаните, парното на дявола. Новините слушам на турски език.  Пеят ми на цигански. Казаха ми,  че Ботев е луд и че в Батак нямало клане, че не сме били под турско робство. Казаха ми, че българския език е прост и беден. Убедиха ме, че "Малкият принц" и "Хари Потър" са най-великите книги. Всеки ден ми натякват,че съм нищо. Кажи ми как да съм ?

     -  Поне ти разбираш ли ме бе мамо?! Разбра ли ме ?

      -   Не, не ти крещя. Просто ме чуваш добре, защото телефона ми е финландски. Хайде чао, че ще ми се пръсне главата. Тиков хвърли телефона на дивана и изпи ракията на екс. Умората и нервите си казаха думата и Тиков затвори очи за сън. Тази нощ му донесе странен сън.

 

 




Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. born - Е, ти какво пак си недоволен !? Не ...
26.11.2015 11:49
Е, ти какво пак си недоволен !? Не знаеш ли, че и блогът има уши ?
цитирай
2. born - Отделно от майтапа- постингът ми ...
26.11.2015 11:51
Отделно от майтапа- постингът ми хареса много.
цитирай
3. cecobob - Aaaa, не!
26.11.2015 14:42
Съвестта ми е чиста. Ако имам нещо да ти казвам, знам къде си. Радвам се обаче, че си харесал поста. :)
цитирай
4. cecobob - Май избързах да ти отговоря-извинявай!
26.11.2015 15:01
Да. Блогът има уши, знам. Ама хич не ми пука.
цитирай
5. cecobob - Е, ти какво пак си недоволен !? Не ...
26.11.2015 15:04
born написа:
Е, ти какво пак си недоволен !? Не знаеш ли, че и блогът има уши ?

Да,да и блогът и стените имат уши. А и тук има всякакви и червени и сини и чалми и корони и воленовци и кратуни, като мен има . :)))))
цитирай
6. nalia - :-))))))))))))
26.11.2015 15:14
Дочаках поредния часовникар и се уча да плувам права :-)))))))))))))), какво ли ще се наложи да правя при следващия?
Но не спирай cecobob
nalia
цитирай
7. cecobob - nalia , радвам се, че си се забавлявала
26.11.2015 15:35
През завесата на хумора се вижда родната ни действителност, но така по-леко я възприемаме.
цитирай
8. radosslav - Ем тъжно ем весело
26.11.2015 15:47
В горчивата картина
какво да се напраи?
Ракия докат има
народа ще си траи :)))
цитирай
9. kvg55 - Интересно е, какво е сънувал Тиков. ...
26.11.2015 16:25
Интересно е, какво е сънувал Тиков.
Но едва ли сънят му ще е по интересен от реалния му живот.
цитирай
10. cecobob - Може, може kvg55
26.11.2015 16:34
Сънищата са интересно нещо. Особено Тиковите.
цитирай
11. katan - Демокрацията не е за всички.
26.11.2015 18:10
Точно така е. Нашето прилича ли на демокрация?
"Пари нема, действайте!".
Парите не са Тиков и за нас, те са за управляващите на ротационен принцип.
Има и за тези с оранжевите елеци, които нищо не работят, но получават заплати "по европейски проекти".
Трамваи, автобуси, детски градини и училища - стига с тези глезотии!
цитирай
12. cecobob - Дочаках поредния часовникар и се ...
28.11.2015 08:57
nalia написа:
Дочаках поредния часовникар и се уча да плувам права :-)))))))))))))), какво ли ще се наложи да правя при следващия?
Но не спирай cecobob
nalia
Благодаря ти.
цитирай
13. cecobob - Точно така е. Нашето прилича ли на ...
28.11.2015 08:58
katan написа:
Точно така е. Нашето прилича ли на демокрация?
"Пари нема, действайте!".
Парите не са Тиков и за нас, те са за управляващите на ротационен принцип.
Има и за тези с оранжевите елеци, които нищо не работят, но получават заплати "по европейски проекти".
Трамваи, автобуси, детски градини и училища - стига с тези глезотии!

Благодаря ти Кате, както винаги си точна
цитирай
14. cecobob - В горчивата картина какво да се ...
28.11.2015 08:59
radosslav написа:
В горчивата картина
какво да се напраи?
Ракия докат има
народа ще си траи :)))

Сашо, виждам, че харесваш написаното. Радвам се.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: cecobob
Категория: Забавление
Прочетен: 398184
Постинги: 112
Коментари: 1105
Гласове: 4135
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930